کرونا؛ 'آتش‌سوزی و تیراندازی در زندان مرکزی اهواز' Ahvaz Merkez Hapishanesinde ateş ve atış yapıldı

TAKİP ET

تصاویری از زندان شیبان یا زندان مرکزی اهواز به دست بی‌بی‌سی فارسی رسیده که در آن ستون‌های دودی دیده می‌شود که به نظر می‌رسد دلیل آن آتش‌سوزی در ساختمان و محوطه زندان باشد. مقام ها می گویند اوضاع زندان اکنون آرام است.

در ویدیوهایی که سه‌شنبه ۱۲ فروردین در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد صدای تیراندازی هم از بیرون زندان شنیده می‌شود.

بنابر گزارش‌هایی که بی‌بی‌سی مستقلا قادر به تایید آن نیست، زندانی‌ها به دلیل شیوع کرونا و از ترس ابتلا به بیماری در زندان شورش کرده‌اند.

زندان شیبان در شمال شرق شهر اهواز، مرکز استان خوزستان و در منطقه‌ای خارج از شهر واقع شده است.

حیدر عباس زاده فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان به خبرگزاری رسمی ایرنا گفته که ناآرامی در این زندان اکنون فرونشانده شده است.

او گفت: "تعدادی از زندانیان چهار بند زندان شیبان عصر سه شنبه قصد آشوب و نا آرامی در داخل زندان را داشتند که با ورود به موقع ماموران انتظامی و امنیتی به زندان این نا آرامی‌ها کنترل و آرامش به زندان بازگشت."

او گفت زندانیان زباله ها و سطل‌های زباله درون زندان را آتش زدند. به گفته او این شورش با دخالت نیروهای بسیج و سپاه فرونشانده شد.

او افزود "هیچ فردی از زندانیان نیز موفق به فرار از زندان شیبان نشد و اکنون همه زندانیان در صحت و سلامت کامل قرار دارند.

او در اشاره ای مبهم در مورد علت این ناآرامی گفت که "متاسفانه برخی افراد زندانی که تعدادشان هم زیاد نیست با کسب اخبار جعلی به تحریک دیگر زندانیان می پردازند که همین امر باعث نا آرامی در برخی زندانها می شود."

در روزهای گذشته و هم‌زمان با افزایش نگرانی از شیوع ویروس کرونا زندانیان در زندان‌های مختلف ایران شورش و در مواردی از زندان فرار کرده‌اند.

کرونا؛ آتش‌سوزی و تیراندازی در زندان مرکزی اهواز vanhaber vangazetesi iran haberleri ها کنترل و آرامش به زندان بازگشت می شود