Güzelliği portre gibiydi, 'Hindistan'ın öpülmemiş kızı' olarak adlandırıldı?

Brendi kahverengi gözleri, esmer bukleler ... Nimmi, altın çağın 'Altın Kızıydı. Dilip Kumar-Raj Kapoor-Dev Anand'ın üçlü hükümdarlığı tarafından serenat edilen sanatçı, 50'lerde birçok fanteziye ve gişe rekorları kıran filmlere ilham verdi. Matine kraliçeleri Nargis, Madhubala, Meena Kumari ve Agra'dan minyon kız Vyjayanthimala'nın yakın rakibi etkileyici bir figür çıkardı.

Güzelliği portre gibiydi, 'Hindistan'ın öpülmemiş kızı' olarak adlandırıldı?
Editör: Van Haber
22 Şubat 2021 - 09:00
Reklam
Reklam
Raj Kapoor'un Barsaat'ında Nargis'le karşı karşıya gelen en iyi şarkılarla - Jiya bekarar hai ve Hawa mein udta jaaye … Nadira , Mehboob Khan'ın Aan'ın kadın başrol oyuncusu iken , Nimmi'nin Manjula filmin uluslararası versiyonlarına ilham verdi Savage Princess ve Mangala, Fille des Indes (Mangala, Hindistan'ın Kızı ).

Birkaç film yapımcısına muse oynadıktan sonra, ünlü yazar S Ali Raza ile kendi aşk hikayesini yazmak için her şeyi bıraktı. Hayatın nesli, rüyaların şiirini çalma eğiliminde olsa da, seçimlerine göre yaşadı. Zaman onun eski cazibesini ya da Urduca shayri'ye olan tutkusunu çalamazdı . Bir keresinde, " Waqt ka kaam hai guzarna, guzar hi jaata hai ... " diyerek kısa ve kaçan yılları özetledi Şiirsel pragmatizm bu!

Mahatma Gandhi'nin 1948'deki suikastının ardından, 15 yaşındaki Nawab Banoo (Nimmi'nin orijinal adı), canlı büyükannesiyle birlikte Mumbai'ye gitmek için Fatahbad'ı Agra yakınlarında terk etti. Lali (Nimmi'nin evcil hayvan adı) 10 yaşında annesini, şarkıcı / aktris Wahidan'ı kaybetmişti.

Mumbai'de, Nimmi'nin annesini tanıyan ünlü film yapımcısı Mehboob Khan'a başvurdular. Efsanevi film yapımcısı onları boş bir odaya koydu. Rahattı. Ama tuvalet dışarıdaydı. Hizmetkarım sıraya girip şansım olduğunda seslenirdi, ”Nimmi bir keresinde onun ilk günlerinin anısına güldü.

O günlerde Mehboob Khan, Raj Kapoor, Nargis ve Dilip Kumar ile Andaz'ı (1949) çekiyordu. Raj Kapoor, Barsaat (1949) için yeni bir yüz arıyordu . Sette Nimmi'yi gördü ve dünyeviliği ona hitap etti. Ondan bir seçmelere gelmesini istedi.

Genç o kadar gergindi ki test sırasında ağlamaya başladı. Rajji benim çok duygusal bir sanatçı olduğumu düşündü, diye paylaştı. Raj , onu Barsaat'ta dağ kızı olarak rol aldı ve ona ekran adını Nimmi verdi.

Raj Kapoor onu rahat ettirmek için bir kalawa (renkli bir iplik) aldı ve gergin Nimmi'den ipi bileğine bağlamasını istedi. O zamandan beri Nimmi her yıl Raj'a bir rakhi bağladı. Filmin başlık şarkısı Barsaat mein hum se mile ve J iya bekarar hai, Hawa mein udta jaaye ve Patli kamar hai gibi diğerleri Nimmi'de çekildi ve onu bir aile adı yaptı.

Kısa süre sonra Nimmi, Sazaa (1951) ve Aandhiyan (1952) için Dev Anand ile takım kurdu ve onun disiplininden ve ihtiyatından etkilendi. Ancak gişe rekorları kıran anı Mehboob Khan'ın fantezi macerası Aan (1952) ile geldi. William Shakespeare'in Taming Of The Shrew adlı oyunundan esinlenen filmin kadrosunda Dilip Kumar, Prem Nath ve Nadira yer alırken, Nimmi kötü bir kraliyet tarafından kaçırılan köy belle Mangala'yı canlandırdı.
Söylendiğine göre, filmin ilk düzenlemesinde Mangala erken ölmüştü. Ancak dağıtımcıların isteği üzerine Nimmi'nin hayranlarını yatıştırmak için bir rüya sekansı eklendi.

Aan'ın Londra galasında ünlü oyuncu Errol Flynn, Nimmi'nin elini öpmek için eğildi. Ben, 'Hintli bir kız olduğumu bilmiyor musun?' Diyerek onu uzaklaştırdım. Ertesi gün gazetelerde, aktris son röportajlarından birinde gururla ifşa ettiği "Hindistan'ın öpülmemiş kızı" manşetini taşıdı.

Aan'ın Savage Princess başlıklı İngilizce versiyonu ve Mangala, Fille des Indes (Mangala, Girl Of India) başlıklı Fransız versiyonu popülaritesini artırdı. Ayrıca Cecil B DeMille'den biri de dahil olmak üzere birkaç Hollywood teklifi aldı, ancak Nimmi gözlerini eve geri döndürdü.
Mehboob Khan'ın Amar'ı (1954), bir avukat (Dilip Kumar) tarafından tecavüze uğrayan bir sütçü kızı oynamıştı. Madhubala kadın başrol oldu. Saygı duyduğum için kimse Madhubala'nın sandalyesine oturamazdı. Ustası Nimmi bilmeden üzerine oturdu. Hizmetçisi ayağa kalkması için onu dürttü. Ama Madhubala tatlı bir şekilde ona oturmasını işaret etti. Bu büyük bir arkadaşlığın başlangıcı oldu.

Madhubala'nın cildi kadifemsiydi. Uzun bir İran burnu vardı. Uzun boyluydu ve güzel elleri ve ayakları vardı. Gözleri sıradan ama gülüşü olağanüstüydü. Ruj ona yakıştı, ”diye anlattı Nimmi akranını.

Diğerleri gibi, Nimmi de oyuncu Dilip Kumar tarafından büyülendi. İkili, 50'lerde Aan, Amar, Deedar, Daag ve Uran Khatola olmak üzere beş film çekti . Ekrandaki talihsiz aşkları izleyicilere dokunurken, ekran dışı arkadaşlıkları magazinlerin fantezisini yakaladı.
Bir defasında Aan için bir at üzerinde oturan Nimmi'nin Dilip Kumar'a kılıç atmak zorunda kaldığı bir sahne çekiyorlar. Kılıcın ucu ona zarar verdi. Nimmi bolca özür dilerken, Dilip "incinmiş" ini " Hum sochenge zindagi mein ek chot (incit) aur khayee" diyerek romantikleştirdi . Nimmi'nin kızarmasına neden oldu.

Bildirildiğine göre, Madhubala bir keresinde Nimmi'ye Dilip'e karşı hisleri varsa onu onun için terk edeceğini söylemişti. Görünüşe göre, Nimmi'nin gönülsüz cevabı, hayır kurumunda bir koca istememesiydi! Madhubala gibi güzel kadınlarla nasıl eşit olabilirim? Ulaşılamaz bir şey isteseydim kalbim kırılırdı, ”diye iddia etti yıllar sonra bir röportajda.

Kariyerine geri döndüğünde, iddialı bir Nimmi, Danka (1954) filminin yapımcılığını üstlenirken , Sunil Dutt'la Kundan (1955), onu bir anne ve kız olarak iki rol üstlendi. 1956'da Nimmi'nin hitleri arasında Basant Bahar ve Bhai-Bhai vardı .

BR Chopra’nın Sadhna’sını (1958) ve Raj Khosla’nın Woh Kaun Thi’ini reddetmek gibi bazı hataların maliyetli olduğu kanıtlandı ? (1964). Ayrıca Mere Mehboob'da (1963) başrol teklif edildi, ancak onun yerine kız kardeşin rolünü seçti. Kostümleri hazır olmasına rağmen Saraswatichandra'yı (1968) reddetti .

Yıllar sonra, bu profesyonel hara-kiri " Mujh pe shaadi ka bhoot sawaar tha!" 1965'te, yıldız gözlü bir Nimmi, Barsaat, Aan ve Amar filmlerinin yanı sıra diğer filmlerinin diyaloglarını yazan yazar S Ali Raza ile evlendi .
Son ekran görünümlerinde Pooja Ke Phool'da (1964) kör bir kızı ve Ashok Kumar'ın Akashdeep'te (1965) sessiz karısını canlandırdı .

Kariyerine geri döndüğünde, iddialı bir Nimmi, Danka (1954) filminin yapımcılığını üstlenirken , Sunil Dutt'la Kundan (1955), onu bir anne ve kız olarak iki rol üstlendi. 1956'da Nimmi'nin hitleri arasında Basant Bahar ve Bhai-Bhai vardı .

BR Chopra’nın Sadhna’sını (1958) ve Raj Khosla’nın Woh Kaun Thi’ini reddetmek gibi bazı hataların maliyetli olduğu kanıtlandı ? (1964). Ayrıca Mere Mehboob'da (1963) başrol teklif edildi, ancak onun yerine kız kardeşin rolünü seçti. Kostümleri hazır olmasına rağmen Saraswatichandra'yı (1968) reddetti .

Yıllar sonra, bu profesyonel hara-kiri " Mujh pe shaadi ka bhoot sawaar tha!" 1965'te, yıldız gözlü bir Nimmi, Barsaat, Aan ve Amar filmlerinin yanı sıra diğer filmlerinin diyaloglarını yazan yazar S Ali Raza ile evlendi .

Son ekran görünümlerinde Pooja Ke Phool'da (1964) kör bir kızı ve Ashok Kumar'ın Akashdeep'te (1965) sessiz karısını canlandırdı .

Laila Majnu efsanesine dayanan K Asif’in Love And God (1986) adlı eserinin Nimmi için epik bir rol olması gerekiyordu. Ne yazık ki, film uğursuzdu. 1963'te başlayan şey 23 yıl sonra yayınlandı. İlk kez Bharat Bhushan ile siyah beyaz çekildi. Daha sonra Guru Dutt ile yeniden başlatıldı. Ancak 1964'te vefat etti.

Asif daha sonra Sanjeev Kumar'a bağlandı. Ama daha sonra yapımcı 1971'de vefat etti. Daha sonra, K. Asif'in eşi Akhtar Asif tarafından 1986'da yoğun bir şekilde yayınlandı. Bu arada, Sanjeev Kumar 1985'te film gösterime girmeden önce vefat etti. Nimmi'nin kuğu şarkısı olması gereken şey böylece bir kes-yapıştır işine indirgenmişti.

Kişisel hayatıyla ilgili olarak, görünüşe göre yardımcı oyuncu Mukri ve Nimmi'nin kuaförü S. Ali Raza ve Nimmi arasında çöpçatanlık yaptı. Güzel oyuncu, stüdyoların terini ve sesini özlemesine rağmen, yazar kocasıyla yavaş tempolu bir hayata yerleşti.

“İster Kraliçe Elizabeth, ister yıldız olun, hiçbir koca karısının aartisini yapmaz. Yapmak zorunda nibhao . Khushi ve ranjh hayatın bir parçasıdır. Raza saa b gündüzleri yazı yazar, akşamları arkadaşlarıyla içkilerini yudumlardı. İşi kaçırdım. Main bewakoof ne kaam chodh diya tha , ”diye ağıt yaktı .

Daha sonra çift, Worli'deki bungalovlarından Juhu'daki bir daireye geçti. Raza, bir kalp rahatsızlığı nedeniyle 2007 yılında vefat etti. Çiftin çocuğu yoktu. Ancak en küçük kız kardeşinin dileğine uygun olarak (Nimmi Barsaat yaparken vefat etti ), Nimmi şimdi İngiltere'de yaşayan oğlu Parvez'e baktı.

Emektar, anılarda teselli arayarak sessiz bir yaşam sürdü. “Bir sanatçı için en üzücü, en sefil olan şey, insanların artık sizi tanımamasıdır. Khuda ka shukr hai … dışarı çıktığımda biri ya da diğeri beni tanıyor ”dedi alçakgönüllülükle.

Hayatının son yılı, nefes darlığı nedeniyle hastanede ve dışında geçirildi. Nimmi 25 Mart 2020'de vefat etti. 87 yaşındaki vuruşları barışçıl bir sonla sonuçlandı.
 

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum