Enflasyon verilerinin açıklanmasıyla zam hesapları yeniden yapılırken, öğretmenden polise, hemşireden doktora kadar birçok meslek grubunun tahmini maaşı gündeme geldi.Milyonlarca memur ve emeklinin merakla beklediği eylül ayı enflasyon verileri açıklandı. SSK ve Bağ-Kur emeklileri için üç aylık zam hesabı yüzde 5,57'ye ulaşırken, memur ve memur emeklilerinin Ocak 2027 maaş artışları için de hesaplamalar güncellendi. Peki, en düşük emekli maaşı ne kadar olacak? Öğretmen, polis, hemşire ve doktor maaşları kaç TL'ye yükselecek? İşte ayrıntılar…Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), milyonlarca çalışan ve emeklinin maaşlarını yakından ilgilendiren Eylül 2026 enflasyon verilerini açıkladı. Yeni rakamlarla birlikte Ocak 2027'de yapılacak maaş artışlarına ilişkin ilk üç aylık tablo da ortaya çıktı.TÜİK verilerine göre tüketici fiyatları eylül ayında bir önceki aya göre yüzde 1,84, geçen yılın aynı ayına göre ise yüzde 29,73 arttı. Yılbaşından bu yana enflasyon yüzde 24,32 olurken, on iki aylık ortalamalara göre artış yüzde 31,49 olarak gerçekleşti.Açıklanan rakamlar, özellikle SSK ve Bağ-Kur emeklileri ile memur ve memur emeklilerinin ocak ayında alacağı zam açısından önem taşıyor.Emeklilerin Üç Aylık Zam Oranı Yüzde 5,57 OlduTemmuz, ağustos ve eylül aylarını kapsayan üç aylık dönemde kümülatif enflasyon yüzde 5,57 olarak hesaplandı.SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin maaşları, altı aylık enflasyon oranına göre artırıldığı için bu oran, ocak zammının ilk üç aylık bölümünü oluşturuyor.Ancak maaşlara yansıyacak kesin zam oranı henüz belli olmadı. Ekim, kasım ve aralık aylarına ait enflasyon rakamlarının açıklanmasının ardından altı aylık toplam artış hesaplanacak.Böylece emeklilerin Ocak 2027 döneminde alacağı kesin zam oranı ortaya çıkacak.En Düşük Emekli Maaşı Ne Kadar Olacak?Emeklilerin en fazla merak ettiği konuların başında en düşük emekli aylığı geliyor.Mevcut en düşük emekli aylığının 23 bin 552 TL olduğu esas alındığında, yüzde 5,57 oranındaki artışın doğrudan uygulanması hâlinde tutar yaklaşık 24 bin 864 TL seviyesine ulaşıyor.Ancak en düşük emekli aylığının kanunla belirlenen bir alt ödeme tutarı olması nedeniyle bu hesaplama, kesinleşmiş yeni maaş anlamına gelmiyor. Ocak ayında bu tutarın değişip değişmeyeceği, altı aylık enflasyonun yanı sıra yapılabilecek yasal düzenlemelere bağlı olacak.Memur ve Memur Emeklilerinin Zam Hesabı Nasıl Yapılacak?Memur ve memur emeklilerinin maaş artışında ise toplu sözleşme hükümleri uygulanıyor.2027 yılının ilk altı aylık dönemi için yüzde 5 toplu sözleşme artışı öngörülürken, 2026 yılının ikinci yarısında enflasyonun yüzde 7'lik toplu sözleşme oranını aşması durumunda ayrıca enflasyon farkı oluşacak.Temmuz, ağustos ve eylül aylarında oluşan yüzde 5,57'lik kümülatif enflasyon, henüz yüzde 7'lik sınırı geçmedi.Bu nedenle ilk üç aylık verilere göre memur ve memur emeklileri için ilave enflasyon farkı oluşmuş değil. Ekim, kasım ve aralık verileri zam oranının belirlenmesinde etkili olacak.Öğretmen, Polis, Doktor ve Hemşire Maaşları Ne Kadar Olacak?Ocak 2027 maaş artışına yönelik farklı zam senaryoları üzerinden yapılan hesaplamalar da gündeme geldi.Paylaşılan tahmini maaş tablosuna göre bazı meslek gruplarının mevcut maaşları ve olası yeni maaş aralıkları şöyle:MeslekMevcut maaşTahmini yeni maaşUzman doktor170.730 TL182.118–184.474 TLProfesör153.208 TL163.427–165.541 TLMühendis109.185 TL116.468–117.974 TLŞube müdürü107.110 TL114.254–115.732 TLAraştırma görevlisi102.779 TL109.634–111.053 TLAvukat102.135 TL108.947–110.357 TLBaşkomiser101.242 TL107.995–109.392 TLPolis memuru92.618 TL98.796–100.074 TLUzman öğretmen92.166 TL98.313–99.585 TL
Vaiz86.983 TL92.785–93.985 TLHemşire84.845 TL90.504–91.675 TLÖğretmen83.254 TL88.807–89.956 TLTeknisyen75.877 TL80.938–81.985 TLMemur73.070 TL77.944–78.952 TLEn düşük memur maaşı70.224 TL74.908–75.877 TLTabloda yer alan tutarlar kesinleşmiş maaşlar değil, farklı zam varsayımlarına göre hazırlanan tahmini hesaplamalardan oluşuyor.Memur Emeklilerinin Maaşlarında Yeni HesapMemur emeklileri de açıklanan enflasyon rakamlarının ardından ocak ayında maaşlarına yapılacak artışı bekliyor.Mevcut en düşük memur emeklisi aylığının 31 bin 527 TL olduğu hesaplamada, farklı zam senaryolarına göre yeni tutarlar şöyle öngörülüyor:Yüzde 6,67 artışta yaklaşık 33.631 TLYüzde 7 artışta yaklaşık 33.735 TLYüzde 8,01 artışta yaklaşık 34.053 TLYüzde 8,05 artışta yaklaşık 34.066 TLBu oranlar kesinleşmiş zam oranları değil, olası senaryolar olarak değerlendiriliyor.İşte Memur Emeklilerinin Tahmini Yeni MaaşlarıPaylaşılan hesaplamalara göre bazı unvanlardaki memur emeklilerinin mevcut maaşları ile olası yeni maaş aralıkları şöyle:UnvanMevcut maaşTahmini yeni maaşMüsteşar (1/1)112.140 TL119.620–121.167 TLGenel müdür (1/1)99.377 TL106.010–107.377 TLProfesör (1/4)80.490 TL85.860–86.969 TLPratisyen hekim (1/4)68.691 TL73.274–74.221 TLKaymakam (1/4)65.853 TL70.246–71.154 TLBaşkomiser (1/4)47.877 TL51.070–51.731 TLMühendis (1/4)47.693 TL50.877–51.532 TLPolis memuru (1/4)47.093 TL50.239–50.884 TLÖğretmen (1/4)46.908 TL50.042–50.684 TLHemşire (1/4)46.908 TL50.042–50.684 TLİmam-hatip (1/4)46.908 TL50.042–50.684 TLAvukat (1/4)46.908 TL50.042–50.684 TLŞube müdürü (1/4)39.681 TL42.327–42.875 TLTeknisyen (1/4)33.995 TL36.263–36.732 TLMemur (1/4)31.313 TL33.402–33.834 TLMemur emeklilerinin alacağı kesin zam oranı, yılın son üç ayına ait enflasyon verilerinin açıklanmasıyla netleşecek.Kesin Zam Oranları Ocak Ayında Belli OlacakMilyonlarca emekli ve kamu çalışanı için şimdi gözler yılın son üç enflasyon verisine çevrildi.Ekim ve kasım ayı rakamlarının ardından, 4 Ocak 2027 tarihinde açıklanması beklenen aralık ayı verileriyle altı aylık enflasyon oranı tamamlanacak.Böylece SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin alacağı enflasyon zammı ile memur ve memur emeklilerinin toplu sözleşme ve enflasyon farkından kaynaklanan artışları kesinlik kazanacak.Yeni oranlar, ilgili mevzuat ve uygulama esasları çerçevesinde Ocak 2027 maaşlarına yansıtılacak.
Van - Van Haber - Van Haberleri - vanhaber - Van Gazetesi - van haber
Vaiz86.983 TL92.785–93.985 TLHemşire84.845 TL90.504–91.675 TLÖğretmen83.254 TL88.807–89.956 TLTeknisyen75.877 TL80.938–81.985 TLMemur73.070 TL77.944–78.952 TLEn düşük memur maaşı70.224 TL74.908–75.877 TLTabloda yer alan tutarlar kesinleşmiş maaşlar değil, farklı zam varsayımlarına göre hazırlanan tahmini hesaplamalardan oluşuyor.Memur Emeklilerinin Maaşlarında Yeni HesapMemur emeklileri de açıklanan enflasyon rakamlarının ardından ocak ayında maaşlarına yapılacak artışı bekliyor.Mevcut en düşük memur emeklisi aylığının 31 bin 527 TL olduğu hesaplamada, farklı zam senaryolarına göre yeni tutarlar şöyle öngörülüyor:Yüzde 6,67 artışta yaklaşık 33.631 TLYüzde 7 artışta yaklaşık 33.735 TLYüzde 8,01 artışta yaklaşık 34.053 TLYüzde 8,05 artışta yaklaşık 34.066 TLBu oranlar kesinleşmiş zam oranları değil, olası senaryolar olarak değerlendiriliyor.İşte Memur Emeklilerinin Tahmini Yeni MaaşlarıPaylaşılan hesaplamalara göre bazı unvanlardaki memur emeklilerinin mevcut maaşları ile olası yeni maaş aralıkları şöyle:UnvanMevcut maaşTahmini yeni maaşMüsteşar (1/1)112.140 TL119.620–121.167 TLGenel müdür (1/1)99.377 TL106.010–107.377 TLProfesör (1/4)80.490 TL85.860–86.969 TLPratisyen hekim (1/4)68.691 TL73.274–74.221 TLKaymakam (1/4)65.853 TL70.246–71.154 TLBaşkomiser (1/4)47.877 TL51.070–51.731 TLMühendis (1/4)47.693 TL50.877–51.532 TLPolis memuru (1/4)47.093 TL50.239–50.884 TLÖğretmen (1/4)46.908 TL50.042–50.684 TLHemşire (1/4)46.908 TL50.042–50.684 TLİmam-hatip (1/4)46.908 TL50.042–50.684 TLAvukat (1/4)46.908 TL50.042–50.684 TLŞube müdürü (1/4)39.681 TL42.327–42.875 TLTeknisyen (1/4)33.995 TL36.263–36.732 TLMemur (1/4)31.313 TL33.402–33.834 TLMemur emeklilerinin alacağı kesin zam oranı, yılın son üç ayına ait enflasyon verilerinin açıklanmasıyla netleşecek.Kesin Zam Oranları Ocak Ayında Belli OlacakMilyonlarca emekli ve kamu çalışanı için şimdi gözler yılın son üç enflasyon verisine çevrildi.Ekim ve kasım ayı rakamlarının ardından, 4 Ocak 2027 tarihinde açıklanması beklenen aralık ayı verileriyle altı aylık enflasyon oranı tamamlanacak.Böylece SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin alacağı enflasyon zammı ile memur ve memur emeklilerinin toplu sözleşme ve enflasyon farkından kaynaklanan artışları kesinlik kazanacak.Yeni oranlar, ilgili mevzuat ve uygulama esasları çerçevesinde Ocak 2027 maaşlarına yansıtılacak.
Van - Van Haber - Van Haberleri - vanhaber - Van Gazetesi - van haber











